Szybkie, proste i smaczne przekąski na piknik lub na przyjęcie imieninowe

17:00

W związku z tym, że niedawno miałam imieniny, a nie chciałam urządzać wielkiego przyjęcia, postanowiłam zaprosić spontanicznie 2 dni przed weekendem znajomych na śniadanie na trawie w niedzielę. W związku z tym musiałam przygotować coś prostego, śniadaniowego i piknikowego :)
Wy też macie przed sobą weekend, pogoda ma być piękna, wiec może coś Was z tych potraw zainspiruje i sami zrobicie sobie taki piknik :)
Część z potraw jest dobrze znana osobom, które śledzą mnie, od początku ale są też takie, które przygotowałam po raz pierwszy i już wiem, co w nich zmodyfikować, by smakowały jeszcze lepiej :)
Poniżej znajdziecie także ciekawe pomysły na to, co możecie kupić, co sprawdzi się na imprezie w plenerze.

Co jest potrzebne do zorganizowania pikniku?
- po pierwsze sympatyczni ludzie, z którymi chcecie spędzić trochę czasu na łonie natury
- koc lub coś, co możecie rozłożyć na trawie
- jedzenie - proste, najlepiej na jeden kęs lub takie, które nie wymaga brudzenia rąk
- akcesoria do zabawy - badminton, gry planszowe, piłki, balony, guma do skakania etc
- książka lub gazeta (to jedyny wolny czas dla niektórych, by poczytać)
- przydatne rzeczy, które urozmaicają piknik: kolorowe serwetki, girlanda, parasolki do drinków, kolorowe słomki, wilgotne chusteczki do wycierania rąk, otwieracz do puszek czy wina (jeśli potrzebujemy) 
- potrzebne rzeczy do pikniku: plastikowe talerzyki, kubki i sztućce, miski / miseczki, torba na śmieci, napoje, ostry nóż, kawa/herbata w termosie dla miłośników tych trunków

przygotowania w toku


Ważne jest także, by mieć pomocników do pikniku. Tu 3 z 4 moich ukochanych pomocników, 4 najukochańszy pomocnik robi zdjęcie :*
I jedzenie w całej okazałości:
przepisy na proste i szybkie dania na przyjęcie/przyjęcia, piknik, imieninową imprezę
 Co warto kupić w sklepie na piknik?:
- po pierwsze pieczywo (bo jednak większość z nas je jada na śniadanie)
-  croissanty - świetne, bo można zjeść je na słodko i słono,
- pieczywo czosnkowe (można je też upiec) - szybkie, łatwe do zjedzenia, szybko znika :)
- sery, dużo serów - to mój must have na każde przyjęcie - najlepiej kupić sery różnych gatunków. Polacy lubią sery pleśniowe, standardowe żółte Gołda czy z dziurami, ja do tego dodaje niebieski, sery kozie, które uwielbiam, mozarelle (choć nie jest to najłatwiejszy do otwarcia i wyłożenia ser), a także serki do smarowania kanapek - topione w trójkącikach i śmietankowe - kupiłam zarówno 1 duży jak i kilka małych, na jeden raz w kilku smakach - każdy może wybrać sobie ulubiony
- dżem lub miód (jeśli nie mamy swoich domowych) - przydadzą się zarówno do białego sera jak i prosto na kanapki
- masło, ser biały (łatwo go można połączyć albo ze szczypiorkiem lub na słodko
- arbuz - choć nie jest najpraktyczniejszy, to w upalne dni dobrze nawadnia organizm i chętnie go jemy
- napoje do picia + cytryna/limonka (jeśli możemy, fajnie jest np połączyć w dzbanku pokrojone plastry cytryny z miętą)
Co warto przygotować / upiec na piknik - przepisy na proste dania na piknik czy przyjęcie urodzinowe / imieninowe:

- mój sławny już quiche/tarta na słono - danie z ciasta francuskiego robię najczęściej w dwóch wersjach - z mięsem i bez. W tej z mięsem najlepiej się sprawdza (widząc po szybkości znikania) quiche z salami + warzywa dowolne, bez mięsa dorzucam to, co mi przyjdzie do głowy - cebula, pieczarki, papryka, pomidory, kabaczek, różne sery, lekko obgotowane brokuły, oliwki (może być również łosoś lub inna wędzona ryba, kapary, cukinia, szparagi, cieciorka, kiełki). Przepis na quiche u mnie na blogu, po upieczeniu spodu smarujemy go koncentratem z pomidorów, kładziemy wybrane składniki do pełna i zalewamy sosem beszamelowym - ja go robię nieco więcej niż w tym przepisie: Quiche czyli tarta na słono i jej przepis

Innym pomysłem jest sałatka - u mnie mix sałat, papryka, pomidorki koktajlowe zapiekane dzień wcześniej w piekarniku z dużą ilością soli, tymianku i polane oliwą z oliwek, do tego ogórek, rzodkiewka, pomidory suszone, kiełki słonecznika i brokułów, polane oliwa z oliwek z tymiankiem

Przepis na muffinki na ostro / słono / z warzywami
Muffinki na ostro lub inaczej na słono tez już znacie (piekłam je ze swojego przepisu): Muffiny na ostro z cukinią i brokułami.


Ślimaczki cynamonowe - czyli bułki z cynamonem też już były: Przepis na szwedzkie bułeczki cynamonowe.
Największym hitem kogokolwiek bym nie poczęstowała są placki z cukinii - uwierzcie, robi się je 3 minuty, a smakują tak dobrze, że dostaje pytania z prośbą o przepis niemal od każdego, kto je je po raz pierwszy: Niebiańsko smaczne i piekielnie szybkie placuszki z cukinii i marchewki.


Oprócz tego ciasto jogurtowe z owocami leśnymi: Dziecinnie proste ciasto jogurtowe. Zamiast jogurtu naturalnego używam śmietany 18 lub 36, a także dodaje aromat śmietankowy - daje wrażenie, że ciasto jest bardziej kremowe w smaku.


Nowością dla mnie były bułeczki z cebulą i pieczarkami. Przepis brałam ze strony - pamiętajcie, by dodać do nich bardzo dużo soli i pieprzu, żeby były wyraziste.
Zrobiłam jeszcze poncz na szybko - wino musujące - próbowałam wielu, ale z Fiore jest zdecydowanie najsmaczniejszy + sprite + woda gazowana + sparzone i pokrojone w plastry - pół grejpfruta, 2 pomarańcze, cytryna, 2 limonki, truskawki  czy co jeszcze chcecie.

Przepis na bułki z pieczarkami i cebulą
Ostatnie poprawki przed przyjściem gości

Goście jedzą - Karola i Piotr
wielkanocny, kolorowy akcent

Anula znów coś zmodziła - w końcu fotomodelka :P
Przygotowania do pikniku w toku
Grupa dekorująca ;)









You Might Also Like

20 komentarze

  1. Mogłas zaprosić :D hehe
    Wyglada to fantastycznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. next time :) A do tego sama się wpraszaj śmiało :) I jak masz ochotę w inny weekend bez okazji można zorganizować takie wspólne śniadanie w parku :)

      Usuń
  2. ale świetny piknik ,wyglada to bardzo fajnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Moniko, ja się świetnie bawiłam i chciałabym tak częściej :)

      Usuń
  3. Ale fajnie, uwielbiam pikniki ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny pomysł, śniadanie na trawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam na pikniku. Twój wygląda na udany, z dużą ilością smakołyków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heh, dziś ma być ładna pogoda, można sobie przypomnieć jak to jest. Ja gorąco polecam :)

      Usuń
  6. o matko Kochana <3 ależ zgłodniałam niesamowicie :o
    muffiny z warzywami proszę razy 4! dzięki za przepis na pewno go wykoczystam :DDDDD

    OdpowiedzUsuń
  7. wow!!! ale świetnie :D już będę testować przepisy :D i zaproszę na taki piknik znajomych :D

    OdpowiedzUsuń
  8. o mamo, ale pięknie to wygląda! Marzy mi się taki piknik z prawdziwego zdarzenia... :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm ale pysznosci za slinka leci ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jutro taki kameralny w szkole wyprawiam. :) Tylko ja i moja przyjaciółka...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jutro taki kameralny w szkole wyprawiam. :) Tylko ja i moja przyjaciółka...

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista