Wilgotne, proste, szybkie i pyszne - przepis na ciasto jogurtowe ze śliwkami

15:44

Ta jak prosiłyście na moim Fanpage'u podaje Wam sprawdzony przepis na bardzo szybkie ciasto jogurtowo-śmietankowe ze śliwkami. 
Przygotowuje się je 15 min, piecze 45 minut. I już :) Pewnie większość składników macie u siebie w domu, a owoce mogą być sezonowe - ja wybrałam tym razem śliwki.


Czy jest coś lepszego na niedzielne popołudnie? Ciepłe ciasto ze śliwkami i lody chałwowe :)))


Składniki na ciasto:
Do 1 miski:
300ml jogurtu (maślanki lub kefiru - kto co woli)
3 jajka
0,5 szklanki oleju (lub rozpuszczonego masła)
0,5 szklanki cukru
łyżeczka zapachu śmietankowego - koniecznie go dodajcie, a zobaczycie jak zmieni się smak i zapach ciasta na takie typowo "domowe" :)

Do 2 miski:
1,5 szklanki mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody

Owoce - ja użyłam śliwek (kupcie 2 kg, czego nie zużyjecie z pewnością zjecie ;))
masło i bułka tarta do wysmarowania formy i posypania jej


Składniki na kruszonkę:
3 łyżki masła
3 łyżki mąki
3 łyżki cukru


Przepis na szybkie ciasto jogurtowe ze śliwkami
Przygotowanie. 
Włączyć piekarnik na 180 stopni, wysmarować blaszkę średniej wielkości lub tortownicę (ok 24 cm jeśli chcemy wysokie ciasto i 26 cm jeśli wolimy niższe) albo formę to raty masłem i posypać bułką tartą. Można też wyłożyć je papierem o pieczenia. 

Ciasto: W jednej misce mieszamy składniki mokre + cukier, w drugiej składniki suche. Składniki mokre wlewamy do mąki i mieszamy pobieżnie - grudki mile widziane. Całość przelewamy do blaszki. Na wierzch układamy wcześniej umyte i wydrążone z pestek śliwki rozcięciem do góry (czyli skórką do dołu).
Kruszonka: mieszamy najlepiej ręką 3 produkty w równych proporcjach i rzucamy małe kawałki powstałej masy na śliwki. Pieczemy ok 40-45 min do tzw. suchego patyczka.

Ciasto jeszcze ciepłe świetnie smakuje z lodami śmietankowymi lub chałwowymi.
Świetnie nadaje się na niedziele jako szybkie ciasto do obiadu. :)

Smacznego! :)
Przepis na szybkie ciasto jogurtowe ze śliwkami

Przepis na szybkie ciasto jogurtowe z owocami

Przepis na  wilgotne ciasto jogurtowe ze śliwką

Przepis na szybkie ciasto jogurtowe ze śliwkami

Dodaj napis

Przepis na szybkie ciasto jogurtowe ze śliwkami



You Might Also Like

23 komentarze

  1. Ja tam lubię same owoce - bez ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. aż ślinka leci, przepis zapisany i w weekend będzie wypróbowany :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz to ty mi smaka zrobilas !!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie, zaraz wgryzę się w monitor :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Narobiłaś mi smaku :) Uwielbiam takie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam w tym roku jeszcze żadnego ciasta z owocami

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmiało dobrze, zrobiłam jednak i zawiodłam się. Ciasto o konsystencji ptasiego mleczka.. piekłam kwadrans dłużej ale nic to nie dało.

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista