Patriotyzm kulinarny - polskie danie wege - same witaminy z tego, co z pola ;)

20:58

Miałam ochotę na bombę witaminową z tego co można dostać od naszych rolników. Poszłam na bazarek do pana, który kupuje produkty od rolników i przygotowałam kolorowe i pyszne danie.
A zaczęło się od tego, że na jednym z ostatnich konferencji prasowych wprowadzających jakieś nowości kosmetyczne (nie pamiętam już na której) do jedzenia były zapiekane talarki z buraków
i selera. Nie przepadam za burakami, a tym bardziej za selerem, ale te były wyjątkowo słodkie. Postanowiłam sama spróbować dodać jeszcze więcej warzyw i przygotowałam zapiekane warzywa w sosie beszamelowym :)





Przed zapieczeniem:

Po wyjęciu z piekarnika:


Przepis:
Wybrana ilość:
młodych ziemniaków
buraków słodkich
cebula dymka
cebula czerwona
bakłażan
cukinia
marchewka
pomidory
pomidorki koktajlowe
3-4 łyżki oleju rzepakowy
ser wędzony lub żółty lub pleśniowy - wg uznania
pół szklanki mleka
1 jajko
gałka muszkatołowa
sól, pieprz
świeży tymianek i rozmaryn

Przygotowanie:
Warzywa myjemy lub obieramy ze skórki i kroimy na mniejsze części - w plastry, ćwiartki lub kostkę, posypujemy obficie solą i pieprzem, dodajemy kilka gałązek tymianku i rozmarynu, polewamy olejem rzepakowym i mieszamy warzywa.
Przygotowujemy szybki sos beszamelowy - do pół szklanki mleka dodajemy jajko, sól, pieprz, starta gałkę muszkatołową, mieszamy i polewamy całość warzyw.
Wstawiamy do nagrzanego do 210st piekarnika i pieczemy ok 1godz mieszając warzywa co jakiś czas.
Smacznego :)












You Might Also Like

7 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista