Najlepsze jagodzianki i drożdżówki jakie jadłam ever - PROSTY PRZEPIS!!!

16:54

Przepis na szybkie jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi - malinami, czerwoną porzeczką i borówkami - szybki deser, bułki drożdżowe

Myślałam, że są niesamowicie trudne do zrobienia, pracochłonne i do tego, że mi jeszcze nie wyjdą.
Ale była sobota - moja piekarnia, w której kilka razy w tygodniu kupuje jagodzianki zamknięta, bo przecież długi weekend a Warszawie mało kto został. 

Pomyślałam, że skoro piekarnia zamknięta to zerknę tylko na zdjęcia jagodzianek, bo przecież mogę siebie jeszcze bardziej pokatować i popatrzeć jakie jagodzianki piękne i apetyczne. Ale otworzyłam jeden, drugi, trzeci przepis i okazało się, że to nie jest chyba takie trudne (więc nie wiem czemu ich wcześniej nie robiłam...). Trochę jagód jeszcze miałam w lodówce od Mamy, ale pomyślałam, że dokupię jeszcze jakieś na rynku obok, a jak nie, to mam maliny z sadu i maliny mrożone oraz borówki. Na rynku nikt już jagód nie miał (bo długi weekend), ale mieli czerwone porzeczki. Takim oto sposobem popełniłam swoje pierwsze w życiu jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi. I wiecie co - głupio tak pisać, ale to najsmaczniejsze drożdżówki jakie jadłam, a do tego zrobiłam podwójna porcję i znajomi zjedli po 4 bułki wiec chyba im też smakowały...

Przepis na szybkie jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi - malinami, czerwoną porzeczką i borówkami - szybki deser, bułki drożdżowe
Składniki na 1 porcję - ok 10 bułek:
Ciasto:
2 szkl mąki
1/2 szkl cukry
pół opakowania cukru waniliowego
50g drożdży świeżych
1/2 szkl mleka
szczypta soli
2 jajka (z tego 1 białko zostawiamy do posmarowania bułek)
1/2 szklanki rozpuszczonego masła

Nadzienie:
w zależności co chcemy zrobić - ok 2 szklanek owoców
U mnie:
2/3 szklanki jagód
1 szklanka malin
garść borówek
1/3 szkl czerwonych porzeczek
4 łyżki cukru
6 łyżek mąki

Kruszonka:
1 łyżka miękkiego masła
1 łyżka cukry
2 łyżki mąki

Przepis jagodzianki i drożdżówki z owocami
Po wyrośnięciu ciasta, rozwałkowujemy je, tniemy na prostokąty i nakładamy po jednej stronie farsz, przykrywając go druga stroną ciasta.

Przepis:
Robimy zaczyn z drożdży:
1 łyżkę mąki, 1 łyżkę cukru i drożdże rozpuszczamy w 4-5 łyżkach letniego (nie może być gorące) mleka - ma mieć konsystencję śmietany. Przykrywamy ściereczka i czekamy aż podrośnie - ok 15 min.
Czekając na zaczyn wsypujemy pozostałą mąkę, sól, cukier, cukier waniliowy, 1 jajko i 1 żółtko (1 białko zostawiamy do posmarowania bułek), dodajemy zaczyn, pozostałe mleko. Całość wyrabiamy dłońmi przez ok 2-3 min, aż zacznie tworzyć zwartą masę i łatwiej odstawać od rąk.
Przykrywamy ścierką i zostawiamy na ok godzinę.

W tym czasie możemy przygotować nadzienie:
Jagody łączymy z 2 łyżkami mąki i 2 łyżkami cukru. Maliny, borówki i czerwoną porzeczkę mieszamy z 4 łyżkami cukru i 4 łyżkami mąki (ilość zależy od ilości nadzienia, u mnie jagód było mało, a malin i czerwonej porzeczki więcej).

Gdy ciasto wyrośnie przekładamy je na blat podsypany mąką, rozwałkowujemy dosyć cienko na prostokąt i wycinamy prostokąty w zależności od tego jak duże bułki chcemy zrobić - ja wolę większą ilość małych bułek. Nakładamy farsz z jednej strony - np z prawej, przykrywamy drugą stroną i łączymy brzegi formując kształt bułki. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Takie bułki przykrywamy ścierką i odstawiamy na 20 min, w tym samym czasie włączamy piekarnik na 160 stopni i przygotowujemy kruszonkę.

Przepis na szybkie jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi - malinami, czerwoną porzeczką i borówkami - szybki deser, bułki drożdżowe


Gdy bułki już podrosną po ok 15-20 min. smarujemy je pozostałym białkiem i posypujemy kruszonką. Wstawiamy do piekarnika 160st na ok 20 min do zrumienienia.

Przepis na szybkie jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi - malinami, czerwoną porzeczką i borówkami - szybki deser, bułki drożdżowe
Przepis na szybkie jagodzianki i drożdżówki z owocami leśnymi - malinami, czerwoną porzeczką i borówkami - szybki deser, bułki drożdżowe
Radze am zrobić od razu podwójną porcję - są pyszne :) 

You Might Also Like

20 komentarze

  1. Nie pamiętam kiedy jadłam... jejku, jakiej ochoty nabrałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) może spróbujesz upiec albo wpadniesz do mnie jak następnym razem zrobię :)

      Usuń
  2. Wyglądają pysznie. Też mi się zdarza takie wypiekać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszności, z chęcią bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma problemu - jakieś 1,5 godziny i bedziesz miała cieplutkie z piekarnika :D

      Usuń
  4. Aż zgłodniałam na ich widok ;-) Robię podobne z dzemem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dżemem muszę jesienią spróbować, jak mi się skończą zapasy mrożonych owoców :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Justyś, jak masz drożdże to żaden problem - chwila i będziesz miała własne :)

      Usuń
  6. mmm, może kiedyś spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj jadłabym , jadłabym ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Są dosyć proste do zrobienia ale jak sama nie zrobisz to może ja upiekę je jak do mnie wpadniesz w odwiedziny :*

      Usuń
  8. aż naszła mnie ochota na jagodzianki :) wyszły takie oryginalne :)) gratuluje !

    OdpowiedzUsuń
  9. Omnomomnom chyba musze wrócić do pieczenia i takie zrobić : )

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista