Smażony łosoś na szpinaku z kiełkami i amarantusem

14:00

Szpinak gości u mnie ostatnio bardzo często. Kiedyś nie doceniałam go tak bardzo jak teraz. 
Dzisiejsza propozycja obiadowa może być traktowana jako bardzo sycąca sałatka na obiad, podwieczorek lub kolacje. Jest bombą witaminową. Wszystkie składniki można łatwo zastąpić na to, co akurat mamy w lodówce albo najbliższym sklepie. Polecam ją, bo stanowi idealny posiłek dla dbających o zróżnicowaną dietę i unikających prostych węglowodanów.


A Wy co polecacie ze szpinakiem lub łososiem?




Składniki:
- opakowanie szpinaku baby lub świeżego
- łosoś świeży w dzwonkach lub w filecie
- garść pomidorków koktajlowych (może być 1 zwykły)
- ogórek
- kiełki (ja dodałam mieszankę kiełków i kiełki słonecznika)
- opakowanie amarantusa (opcjonalnie - do kupienia np w sklepach Społem czy Rossmanie)
- czerwona cebula (może być biała)
- dowolna sałata (opcjonalnie, by urozmaicić szpinak)
- papryka żółta (opcjonalnie)
- starty seler naciowy i marchewka (opcjonalnie)
- szczypiorek (opcjonalnie)
- sól, pieprz, koperek, cytryna/limonka

Sos:
- cytryna
- limonka (opcjonalnie)
- ocet winny
- ocet balsamiczny (opcjonalnie)
- sól, pieprz

Pierzynka - opcjonalnie:
- serek śmietankowy typu Almette
- chrzan


Przygotowanie:
Z łososia odcinamy skórę, skrapiamy cytryną i posypujemy pieprzem, solą oraz suszonym koperkiem (ja mam własny zasuszony, ale może być ze sklepu). Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju z dwóch stron, aż będzie biały. 
Na talerz wykładamy umyty szpinak (i ewentualnie inną sałatę - może być rzymska,endywia, roszpunka czy rukola), dokładamy pokrojoną w mniejsze plastry paprykę, cebulę, szczypior, pokrojonego w plastry ogórka i pomidorki koktajlowe, na tartce możemy zetrzeć kawałek marchwi i seler naciowy, możemy posypać całość amarantusem. 
Na koniec wykładamy upieczonego łososia, posypujemy kiełkami, polewamy sosem. Do smaku możemy skropić sałatkę większą ilością soku z limonki. 

P.S. Ja przygotowałam jeszcze tzw. pierzynkę, bo pomyślałam, że bardzo mi kiedyś smakował łosoś z sosem chrzanowym, więc dużą łyżkę serka do smarowania kanapek połączyłam ze świeżo startym chrzanem - Wy możecie dodać z łyżką chrzanu ze słoiczka. Mieszamy to, kładziemy na sałatkę i na to dopiero kładziemy łososia. 

Jest pysznie, szybko i bardzo zdrowo :)
Bon apetit :)

You Might Also Like

16 komentarze

  1. O boże, ale to smakowicie wygląda :D A ja jeszcze nic dziś nie jadłam :)

    PS: proszę, sprawdź pocztę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie zielone misy z łososiem. Ten wygląda wyjątkowo apetycznie. Amarantusa zwykle nie dodaję, ale nic straconego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio zaczęłam go dodawać wiedząc, że jest zdrowy :)

      Usuń
  3. Wygląda świetnie, zachęcająco, jednak nie lubię szpinaku;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też myślałam kiedyś że nie lubię - śmieszne to, bo wcześniej go unikałam, a teraz się okazuje, że mi nie przeszkadza w ogóle, a wiem, jaki jest zdrowy :)

      Usuń
  4. nie dość, że zdrowo to jeszcze pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam łososia w każdej postaci ale ze swojego doświadczenia mogę polecić https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-w-glazurze-miodowo-sojowej-z-sosem-malinowym/ Takie połączenie smaków jest bardzo wyszukane i nieoczywiste. Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista