Właśnie jemy... Przepis na szybką pizzę

22:12


W niedzielne popołudnie szybka pizza na grubym cieście była tym, na co mieliśmy dokładnie ochotę. Jej twórcą jest Paweł - ja przepis na nią znam od dawna, ale dziś mogłam powiedzieć "Ja tu tylko sprzątam" ;)
 
 
A Wy - lubicie pizze? Sami pieczecie czy zamawiacie z pizzerii?? :)




Przepis na ciasto:
 
- 4 szklanki mąki,

- 0,5 szklanki mleka, + 0,5 szkl wody

- 1,5 torebeczki drożdźy instant,

- 5 łyżek oleju,

- 1 łyżka cukru,

- sól,
 
- oregano, zioła prowansalskie,
 
- koncentrat pomidorowy,
 
- ser żółty
 
 
Przepis na wnętrze:
 
ilość i składniki dowolne, u nas:
 
- 0,5 czerwonej papryki,
 
- 0,5 pomarańczowej papryki,
 
- 0,5 cukinii,
 
- 0,5 papryczki chilli,
 
- 1 cebula,
 
- mozarella,
 
- 0,5 opakowania serka pleśniowego,
 
 
Przygotowanie:
 
Mleko wymieszać z wodą i podgrzać by była letnia (zbyt ciepła zabije właściwości drożdży), rozpuść drożdże w tym roztworze. Dodajprzesianą mąkę z cukrem i solą, olej, zioła. Zagnieć ciasto ok 5 min by było lekko świecące  i zwarte (jeśli klei się do rąk, dodaj mąkę). Pozostaw w ciepłym miejscu pod przykryciem na ok 40 min.
Rozgrzej piearnik do 250st. C. Po wyrośnięciu wyłóż ciasto na wysmarowaną olejem blachę, przykryj ściereczką na ok 10 min i w tym czasie pokrój składniki do pizzy. Ciasto posmaruj koncentratem pomidorowym, połóż ser żółty i resztę produktów. Piecz ok 30 min lub dłużej (by brzegi były ciemnozłote).
Możesz ozdobić rozmarynem i świeżo zmielonym pieprzem kolorowym :)
 

You Might Also Like

14 komentarze

  1. moja mama też taką robi. :) domowa, smaczna pięknie pachnąca pizza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka fajna Mama! oj - pachnie aż za pięknie, bo okolica czuje co jemy ;)

      Usuń
    2. Ale fajna Mama! To fakt, że pachnie wszędzie na tyle, że sąsiedzi czują co jemy ;)

      Usuń
  2. oj na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama robię i właśnie mnie wzięło na zrobienie, więc jutro biorę się do dzieła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dlaczego wszytsko co dobre jesyt albo zakazane, albo tuczące... ;)

      Usuń
  5. Wygląda pięknie :) Pieczemy pizze sami w domu, pizza z pizzerii jakoś mnie nie zadowala :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Handmadeowe wypieki zawsze są super i do tego ile satysfakcji! :)

      Usuń
  6. jutro robię:D smaka mam strasznego na pizzę

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista