Przepis na pyszne i proste jagodzianki

18:00

prosty przepis na jagodzianki, które de facto piekliśmy po raz pierwszy w życiu  pochodzi od Wandzi. Jagodzianki uwielbiam i w sezonie wole nie liczyć ile takich bułek trafia do mojego brzucha :) Co by nie mówić, skoro i tak już je jem, to dobrze by było, gdyby można je było mieć w ilościach niemal hurtowych i by były niebiańsko smaczne. Czytaj - czyli trzeba upiec je samemu. dziele się z Wami prostym przepisem, mam nadzieje, że zdażycie jeszcze kupic jagody i wypróbować czy i Wasze bułki są tak pyszne jak te ze zdjęć :)

Prosty przzepis na pyszne, domowe jagodzianki

Składniki:

Ciasto
500g mąki
3 żółtka (białka zostawiamy do posmarowania bułek)
10 dkg masła
szczypta soli
kostka drożdży
ok 200ml ciepłego mleka
500g cukru

Nadzienie:
500g jagód
brązowy cukier


Kruszonka do posypania (opcjonalnie):
3 łyżki mąki
2 łyżki masła
1,5 łyżki cukru

Prosty przzepis na pyszne, domowe jagodzianki
Przepis:
Podgrzewamy mleko, rozpuszczamy w nim drożdże. Taki rozczyn wlewamy do mąki z cukrem, soląmasłem i żółtkami. Mieszamy w mikserze lub ręcznie wyrabiamy az ciasto będzie lśnić - ręcznie nawet 20 minut, mikserem ok 10.
Odstawiamy ciasto przykryte pod kocem, aż podwoi swoją objętość (ok. godziny).

Gdy ciasto wyrośnie, wyjmujemy ciasto wielkości pięści , formujemy ją w kulę i rozpłaszczamy na stolnicy posypanej mąką. Na środku koła układamy łyżkę jagód i posypujemy niewielka ilościa brązowego cukru. Zawijamy szczelnie dając łączenie pod spodem, tworzymy kształt koła lub prostokąta i odkładamy na ok 10 min żeby bułki jeszcze podrosły. Gdy już podrosną, smarujemy białkiem i posypujemy kruszonką (jeśli chcemy, ja ostatnio jej nie robiłam). Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy bułki, aż się lekko zarumienią (u nas ok 15-20 min). 

Smacznego :)


You Might Also Like

0 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista