Wakacyjna wersja tiramisu z owocami

16:12

W wakacje mam ochotę na lżejszą niz zwykle wersję tiramisu z owocami. Nawet w upały dobrze smakuje, bo przechowywujemy je w lodówce, a ze względu na małe pojemności mozemy podać je podczas pikniku, grilla czy spotkań ze znajomymi (albo zjeść samemu) :)

Przepis na tiramisu owocowe z borówkami i malinami



Przepis na 8-10 porcji (w zależnosci od wielkości szklanek/słoików):
1 opakowanie 400g biszkoptów języczków (najlepiej kupic włoskie) - zwykle ok 100g mi zostaje
500ml serka mascarpone
1,5 szklanki mocnej kawy (z ekspresu lub tradycyjnej z fusami - jeśli robimy z fusami, musimy fusy odsączyć)
50 ml likieru pomarańczowego/Baileysa (można pomieszać lub dodać jeden z nich)
4 żółtka,
6 łyżek cukru
2 szklanki owoców - borówek i/lub malin



Przygotowanie: 
Przygotowaną kawę studzimy i dodajemy likier/likiery (pomarańczowy Cointreau doda letniego zapachu i przyjemnej kwaskowatości). Owoce myjemy i suszymy.

Ubić w mikserze żółtka z cukrem aż się połączą, zmniejszyc obroty do średnich i dodawać po łyżce serek mascarpone cały czas mieszając. Po każdym dołożeniu serka odczekujemy ok 1 minutę aż się wymiesza z resztą. 
Wybieramy szklanki/słoiki lub inne przezroczyste naczynia o podobnym kształcie.
Biszkopty moczymy ok 30 sekund w kawie z likierem. układamy na dnie, nakładamy na to kilka łyżek serka by pokrył biszkopty. Na to wykładamy owoce (ja kładę jako pierwszą warstę z borówek, druą warstwę malin i ostatnią na górze ozdabiam borówkami). Powtarzamy proces - namoczone w kawie biszkopty, masa mascarpone, owoce. Mozemy zrobić takie 2 lub 3 warstwy, kończymy serkiem mascarpone i dla ozdoby układamy maliny lub owoce.

Wstawiamy do lodówki na conajmniej 3-4 godziny. 

Przepis na tiramisu owocowe z borówkami i malinami

Przepis na tiramisu owocowe z borówkami i malinami

Przepis na tiramisu owocowe z borówkami i malinami




You Might Also Like

4 komentarze

  1. Chyba muszę takie zrobić na wizytę gości! Niby proste, ale jakie efektowne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ja również, choc myślałam, że to połączenie będzie niezbyt ciekawe, a wciąga :)

      Usuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista