Szybka i banalnie prosta tarta z truskawkami i kremem waniliowo-budyniowym.

20:03

Zaczęło się od tego, że miałam w lodówce pyszne truskawki od znajomego rolnika i coś z nimi musiałam zrobić. Było Boże Ciało, więc markety spożywcze zamknięte (akurat wtedy, kiedy zawsze chce iść po zakupy ;)) a mi brakowało serka mascarpone do zrobienia tarty z serkiem mascarpone właśnie... I przypomniało mi się, ze robiłam kiedyś taką tartę z kremem budyniowo - waniliowym. Banalne, pyszne, proste i szybkie... Czyli dokładnie takie jakie powinno być. Voila!

prosty przepis na tartę z truskawkami i masą budyniową


Przepis na tarte:
szklanka mąki szymanowskiej
pół kostki masła zimnego z lodówki 
1 jajko
szczypta soli
2 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki zagniatamy szybko dłońmi, jeśli nie da się skleić, to wkrapiamy nieco zimnej wody. Kulkę ciasta wkładamy do lodówki na 30 min (ja to czasem omijam i  szybko rozwałkowuje od razu). Włączamy piekarnik na 180 stopni. Po 30 min rozwałkowujemy ciasto i wykładamy nim wcześniej wysmarowaną masłem ceramiczną formę do tarty. Nakłuwamy ją widelcem. Kładziemy na nią papier do pieczenia i na niego wysypujemy specjalne kulki do obciążenia tarty lub fasolę (to sprawia, że ciasto z boków tarty nie spłynął do środka. Pieczemy ciasto 15 min, po czym zdejmujemy papier z kulkami/fasolą i pieczemy ok 25-30 min aż się mocno zarumieni. 

prosty przepis na tartę z truskawkami i masą budyniową

Przepis na masę waniliowo-budyniową
2 budynie waniliowe
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii/laska wanilii
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50g cukru pudru (jeśli w budyniu nie ma cukru)
2,5 szklanki mleka
1 łyżeczka masłą
truskawki

Budyń przygotowujemy ze standardowego przepisu tylko z mniejszą ilością mleka - 3/4 szklanki zostawiamy do rozpuszczenia budyniu. Resztę mleka gotujemy, dodajemy cukier (jeśli nie ma go w budyniu), ekstrakt waniliowy lub wydrążone ziarnka wanilii.
Proszek na budyń rozpuszczamy w 3/4 szklanki mleka, dodając 2 łyżki mąki ziemniaczanej. Wlewamy do gotującego się mleka, dodajemy łyżeczkę masła, mieszamy i zostawiamy do ostudzenia. 
Na ostudzoną tartę wykładamy gęstą masę waniliowo-budyniową i układamy pocięte w plastry truskawki (zaczynając od końca i wykładając je kręgami aż do środka - wtedy będą wyglądać jak pąk kwiata ;)
Tartę trzymamy w lodówce, najlepiej zamkniętej na klucz, bo znika bardzo szybko ;)

prosty przepis na tartę z truskawkami i masą budyniową







You Might Also Like

2 komentarze

  1. O właśnie szukam nowego przepisy, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie i klucz do lodówki by nie pomógł ;))) Uwielbiam takie ciacha, dzięki za przepis <3

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista