Sernik z mascarpone

07:00

Obiecałam na Instagramie, że podam Wam przepis na sernik, który zrobiłam tydzień temu. Jest wyjątkowo delikatny, niemal rozpływa się w  ustach mimo, że jest w nim sporo sera.
Nie jest to sernik tradycyjny, ale ma równie wielu miłośników co on. Znacie sernik pieczony na parze z serkiem mascarpone i nutką cytrynowa? Z pewnością go pokochacie :)

Sernik na parze z mascarpone i nutką cytrynowa - przepis



Przepis jest wbrew pozorom bardzo prosty, podawałam go już kilka lat temu ale myślę, że warto go po tak długim czasie przypomnieć. Poniżej przepis na sernik - ja czasem robię trochę więcej masy - 1000g sera i 350 serka mascarpone by pozostałą masę mogła wykorzystać np do naleśników lub do zjedzenia łyżeczką.

Spód z ciastek:
220g ciastek owsianych lub digestive
100g rozpuszczonego masła

Masa serowa:
750g sera na sernik - zmielonego i dosyć tłustego (z kubełka lub z folii - ja najbardziej lubię z mojej rodzinnej mleczarni siedleckiej)
250g serka mascarpone
200g cukru pudru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego lub cukier waniliowy
skórka z 2 sparzonych wcześniej cytryn
sok z 2 cytryn

Sernik z mascarpone i nutką cytrynową - przepis

Przepis znajdziecie tu.
Należy pamiętać, by ten sernik przygotować kilka godzin przed tym, gdy chcemy go podać, bo musi on postać co najmniej 4 godz w lodówce. Smacznego!

Sernik z mascarpone i nutą cytrynową - przepis

You Might Also Like

0 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista