Tort czekoladowo - czekoladowy

00:25

Bo miałam ochotę na czekoladę :) Ten tort ma 2 warstwy - spód jest cięższy, góra przypomina mus.

najlepszy dwuwarstwowy tort czekoladowy jak pianka

Lubicie takie czekoladowe torciki?


Przepis pochodzi stąd
Proste w przygotowaniu, ma 2 warstwy - zapiekaną w piekarniku i 2gą w konsystencji musu, która zastyga w lodówce. Do dzieła! :)

Dolna część:

- 150 g masła
- 150 g ciemnej czekolady
- 5 dużych jajek
- 1 łyżka kakao
- 175
g cukru

Górna część:
- 100 g masła
- 100 g połamanej na kostki ciemnej czekolady
- 3 duże jajka
- 2 łyżeczki kakao
115 g cukru
- 2 łyżeczki żelatyny w proszku, rozpuszczonej w 80 ml ciepłej wody

Pieczemy w piekarniku w 180st, tortownica 21-23cm wysmarowana masłem i wyłożona papierem do pieczenia.

Przygotowanie:
W garnku z grubym dnem doprowadzamy masło do wrzenia, zestawiamy z palnika, wrzucamy połamaną na małe kawałki czekoladę  i mieszamy do rozpuszczenia. Mieszamy żółtka z kakako, dodajemy ostudzoną czekoladę.
Ubijamy białka, dodajemy cukier i ubijamy dalej aż się cukier rozuści, delikatnie mieszamy ją z masą czekoladową, wlać do przygotowanj formy, piec ok 25-30min. Masa urośnie po czym powinna opaść (u mnie wyjątkowo nie chciała ;P) Pozostawić ją w formie i przygotować górną warstę:
najlepszy tort intensywnie czekoladowy

Mus przygotowujemy podobnie do spodu - w garnku z grubym dnem doprowadzamy masło do wrzenia, zestawiamy z palnika, wrzucamy połamaną na małe kawałki czekoladę i mieszamy do rozpuszczenia. Mieszamy żółtka z kakako, dodajemy mase z ostudzoną czekoladą.
Ubijamy białka, dodajemy cukier i ubijamy dalej aż się cukier rozuści, masa bedzie błyszcząca.
Białka delikatnie dodajemy do czekoladowej masy, nieniszczcąc piany, wlewamy rozpuszczoną i ostudzoną żelatynę, delikatnie mieszamy. Masę wlewamy na spód ciasta, wyrównujemy, przykrywamy folią i wstawiamy na conajmniej 4 godz do lodówki (ja rekomenduje całą noc). Kroimy ostrym nożem, włożonym do wrzątku (dzieki temu ciasto ładnie sie kroi i nie przywiera do noża).

najlepszy tort mocno czekoladowy







You Might Also Like

10 komentarze

  1. Nie no, jasne, nie krępuj się- torturuj mnie dalej zdjęciami takich pyszności :P
    Ja kocham tort czekoladowy przekładany masą czekoladową- taki jak robi moja mama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale ja nie chciałam ;) No dobra - chciałam zrobic wszystkim smaka, bo jednak po to jest ta pracownia, żeby pokazywać co mi sprawia i pozwalać sprawiać innym przyjemności. A taki torcik to nie lada przyjemność :P

      Usuń
  2. ależ mi zrobiłaś smaka z rana ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo smakowicie :))

    http://my-life-in-warsaw.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. i takie dobroci z rana mnie atakuje mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam ,ale mam ochote na ten torcik:)*

    OdpowiedzUsuń
  6. narobiłaś mi smaka! idę robić śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada pysznie :3
    Widze, ze duzo tu slodkosci <3

    A probowalas sil np. w potrawach wegetarianskich?

    lausalitartes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooch tak, nie lubię mięsa i go właściwie nie jadam - choć nie nazywam siebie wegetarianką to dla siebie robie same potrawy wege, ale że nie mieszkam sama i w moim otoczeniu są mięsożercy, to obiadki przygotowuje podwójne - z i bez mięsa :)

      Usuń
  8. pochłonęłabym go do kawki:)

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista