Szybka, mocno cytrynowa babka piaskowa :)

22:11

Są takie dni, że mam ochotę na coś kwaskowatego. Tą babkę robiłam już kilka razy. I mogę śmiało napisać jedno - nie może nie wyjść! :) Można ją wykonać w blaszce okrągłej - babkowej i wtedy jest jak znalazł na święta wielkanocne :)
Cały dom pachnie cytrynką :)
A przygotowanie nie zajmie więcej niż 20 min :)

Szybka i mocno cytrynowa babka piaskowa

Kto z Was lubi cytrynowe ciasta i inne cytruskowe słodycze?

Przepis:

Ciasto:
75 ml oleju / lub miękkiego masła
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki mleka
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
3 cytryny

Syrop:
7 łyżek cukru
pozostały sok z 3 cytryn

Do blachy:
masło
tarta bułka do wysypania


Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzej do 180st. Blachę wysmaruj masłem lub olejem i posyp bułka tartą - nadmiar wysyp.
Sparz cytryny, wysusz je, zetrzyj skórkę (ale bez białego miąższu, bo jest gorzki), odłóż na bok i wyciśnij do kubka sok.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Masło utrzyj z cukrem (ja dodałam olej i cukier puder :P) Dodaj jajka, mleko, mąkę z proszkiem, ekstrakt waniliowy, sól oraz skórkę cytrynową.
Masę przelej do formy i piecz ok 45 min.
Upieczone ciasto wyjmij z piekarnika i odstaw na 10min.
Do małego garnka wlej sok z cytryn i dodaj 7 łyżek cukru. Doprowadź do wrzenia i gotować na średnim ogniu jeszcze przez ok 7 min.
W cieście zrób ok 20 dziurek wykałaczką i lekko ostygnięty syrop wlej do dziurek i polej babkę, pozostaw do całkowitego ostygnięcia.
Smacznego :)
Szybka i mocno cytrynowa babka piaskowa


Przepis na to ciasto wzięła z tej strony

You Might Also Like

11 komentarze

  1. ojeju jakie mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, uwielbiam babkę piaskową! Ostatnio kupiłam w cukierni taką pyszną, wilgotną, jeszcze z odrobiną lemon curd w środku - poszła cała w jedno popołudnie, do Wielkanocy nie wytrzymała xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta też smakuje właśnie jak z lemon curd, więc polecam zrobić ją samemu i to od razu sztuk 2, skoro u Ciebie jest takie zapotrzebowanie ;)

      Usuń
  3. Mmm :)) Uwielbiam cytrynowe ciasta :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Wesołych Ewelina!
    Mnie dziś nosi na babeczki szpinakowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uuu, coż za zachcianka ;) Szpiakowe babeczki brzmią mega kusząco! :)

      Usuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista