Dlaczego warto codziennie pić na czczo ciepłą wodę z cytryną?

16:19

Jesień to dobry czas na zmiany. U mnie nastąpiły zmiany w kilku dziedzinach i pomyślałam, że to tez dobry czas na zmianę pewnych przyzwyczajeń i naukę nowych, zdrowych rytuałów. Jednym z nich jest picie... wody z cytryną na czczo.

Dlaczego warto pić ciepłą wodę z cytryną codziennie na czczo?
Latem picie wody z cytryną przynosi nam ochłodzenie. Jednak cytrynę warto dodawać do wody z wielu innych powodów i najlepiej pić ją co rano na czczo. Dlaczego picie ciepłej wody z dodatkiem świeżo wyciśniętej cytryny wpływa pozytywnie na nasz organizm? O tym poniżej...


Od dawna zawsze przy moim łóżku stoi szklanka z wodą i już kilak lat temu przestawiłam się z picia 1 szklanki płynów dziennie na picie kilku szklanek. To dobre przyzwyczajenie, ale od wielu osób słyszałam już, że warto jest pic ciepłą wodę. Inni mówili o wodzie z cytryną. Co daje takie połączenie woda + cytryna? 

1. Sok z cytryny wspomaga trawienie. Daje "kopa" naszej wątrobie i pobudza ją do produkcji żółci. Ta z kolei jest nam potrzebna do prawidłowego trawienia. Szklanka wody z cytryną łagodzi takie dolegliwości jak zgaga i niestrawność.

2. Zapach cytrusów nastraja nas pozytywnie i zmniejsza ryzyko depresji, pobudza lepiej niż kawa, a  to już baaaardzo dużo :)

Dlaczego warto pić ciepłą wodę z cytryną codziennie na czczo?

3. Sok z cytryny wypłukuje toksyny z organizmu, jest to zatem taki nasz codzienny "detoks".


4. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym dobrze jest spożywać większą niż w innych porach roku dawkę witaminy C, bo wzmacnia ona organizm i zwalcza bakterie. Co ciekawe, cytryna zawiera też potas (ja sama miałam niedobory tego pierwiastka), a ten z kolei pomaga kontrolować ciśnienie krwi..

5. Cytryna = młodość. Sok z cytryny zawiera przeciwutleniacze, o których głośno ze względu na działanie przeciwzmarszczkowe.

6. Sok z cytryny odświeża oddech, ale także pomaga złagodzić ból przy zapaleniu dziąseł.

7. Cytryna świetnie sobie radzi z odkwaszaniem organizmu i przywraca prawidłowy poziom pH.

8. Wodzie z cytryną przypisywane są również właściwości przyspieszające metabolizm. Tym samym pomaga nam dbać o piękną sylwetkę i zwalcza uczucie głodu.

Dlaczego warto pić ciepłą wodę z cytryną codziennie na czczo?
9. Dodatkowo ciepła woda rozgrzewa nasz organizm, sprawia, że narządy wewnętrzne lepiej pracują. Ciepła woda miewa też przypisywane właściwości przeciwbólowe, szczególnie w przypadku bólu brzucha.

10. Woda z cytryną osłania  jelita i zapobiega przyklejaniu się pokarmu do ich ścianek, a co za tym idzie zapobiega zaparciom i ułatwia pracę jelitom, a także pomaga w produkcji soków trawiennych.

11. Szklanka wody z cytryną zawiera takie składniki jak wapń, błonnik i potas, a także śladowe ilości wit. A i żelaza.

Dla mnie właściwości picia cieplej wody z cytryną codziennie rano są tak przekonywujące, że chce by jej picie stało się moim nawykiem. Zima idzie, dobrze jest się zabezpieczyć solidną dawką wit. C :)


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Dobrze wiedzieć, choć robię tak od kilku lat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie od jutra - no w sumie to od dzisiaj planuję wprowadzić szklankę wody z cytryną na czczo do diety :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciągle sobie obiecuję, że zacznę... :/

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista