Alaia Blanche - zapach do wtulenia się

16:10

Alaia Blanche to czystość i początek, choć jak dla mnie to woń, która daje mi poczucie otulenia, ciepła, poczucie bezpieczeństwa. Słodka i pudrowa, idealna na zimę. Taka do wtulenia. Azzedina Alaïa zainspirował się przy stworzeniu nowego zapachu swoją wizytą w pałacu Alhambra w Grenadzie. To jego wygląd i atmosfera sprawiły, że możemy napawać się zapachem Alaia Blanche w takiej formie jaką mamy obecnie. A jaki to zapach i co mistrz Azzedin osadził w białej butelce?

 zapach - perfumy Alaia Blanche

 zapach - perfumy Alaia Blanche

Dla Alaïi biel to przede wszystkim światło, architektura, wyrazistość. Kiedy poznajemy jego białe bawełniane koszule o nienagannym kroju, odkrywamy wręcz naukową precyzję. Ich prostota i elegancja nie mają w sobie nic z przypadkowości. Tak jak białe światło emanują wyrazistością i ekstremalną czystością. Alhambra jako perła architektury hiszpańskiej przez swoje przyniosła na myśl projektantowi zwiewną, elastyczną tkaninę, a bryły geometryczne i roślinne dały inspiracje do tego jak ma wyglądać flakon perfum i co przedstawić ma zapach.

 zapach - perfumy Alaia Blanche

konferencja wprowadzająca zapach - perfumy Alaia Blanche













Na spotkaniu wprowadzającym zapach dowiedziałam się, że przy jego kreowaniu spotkał się ten sam skład, co przy tworzeniu wody perfumowanej – Carla Sozzani, Marie Salamagne, Martin Szekely, Paolo Roversi. Razem stworzyli dzieło, którego wizualna strona jest dopieszczona do granic możliwości, a zapach przynosi mi na myśl przytulną przestrzeń, w której czuje się bezpiecznie, ciepły koc i atmosferę z domku z kominkiem... Słodycz i zapach domowego ciasta.

 zapach - perfumy Alaia Blanche
Biała, transparentna butelka z jakby tkanym, ażurowym motywem są subtelne i tylko jego złoty korek, który wgląda jak oplątany drogimi nićmi, dodaje całości charakteru.
A co składa się na zapach?

Zdecydowanie najbardziej wyczuwalne są nuty pudrowe. To one ciągną się w zapachu przez wiele godzin. Zaraz po nich są białe kwiaty ex aequo z wanilią. W nucie głowy możemy odnaleźć białe migdały, w nucie serca wyczuwalny jest heliotrop, a w bazie piżmo.

 zapach - perfumy Alaia Blanche
To, co mogę powiedzieć o zapachu Alaia Blanche to to, że jest wyjątkowy, słodki, ciepły choć dla niektórych także przytłaczająco pudrowy. Ja lubię takie połączenia i aż do późnej wiosny chętnie je noszę, może dlatego mojego zapachu z dnia na dzień we flakonie ubywa... Przypomina mi on nieco Armani Si, z którego kiedyś się śmiałam, że można go nosić na nagie ciało, a człowiek ma wrażenie, że jest otulony ciepłym szalem. Takie wrażenie mam i tutaj. 

konferencja wprowadzająca zapach - perfumy Alaia Blanche
Jesteście ciekawi jak on pachnie? 
Ja nie wąchałam nigdy czarnego brata Alaia Blanche ale podobno to całkiem inne wonie, dosłownie odległa bajka... :)
Alaia Blanche dostępny jest na wyłączność w perfumeriach Douglas w 3 pojemnościach: 

Cena detaliczna:
EDP Blanche 30 ml : 289 zł
EDP Blanche 50 ml : 439 zł
EDP Blanche 100 ml : 575 zł


You Might Also Like

5 komentarze

  1. Ja zawsze mówiłam że klasyk nie dla mnie a bardzo lubię, o tej słyszę i zachwyty jak i nie miłe słowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham ją, mam trzydziestkę a jak skończę to chyba kolejną kupię <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapach piękny, wlasnie zakupilam ale mam watpliwosci bo sam perfum ma kolor prawie bursztynowy... Na zdjeciach zamieszczanych w sieci widac ze kolory samego plynu tego perfumu sa rozne... Od przezroczystych az po bursztynowe... Jak powinno byc naprawdę? Czyzbym miala przeterminowany flakon????

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista