Najlepszy przepis na piernik z powidłami śliwkowymi

22:19

Kto go raz spróbował, zawsze pytał mnie o jego przepis. Co więcej przepis na najlepszy wg mnie piernik co roku przed świętami od dobrych kilku lat przesyłałam znajomym i znajomym znajomych, którzy gdzieś na imprezie go próbowali. Jest najlepszy - wilgotny, bardzo śliwkowy i szybki.
Czy może być lepiej?


Najlepszy przepis na świąteczny piernik z powidłami śliwkowymi



Piernik zawsze wychodzi i przez kilka lat nieco modyfikowałam przepis. Pierwotny był z niezastąpionej Kwestii Smaku jednak dla mnie był nieco za słodki. Lubie też wyczuwalny smak przypraw, więc czasem dodaje więcej cynamonu i przyprawy piernikowej, a także szczyptę imbiru.

Najlepszy przepis na świąteczny piernik z powidłami śliwkowymi
Składniki:
100 g masła
200 g brązowego cukru
2 łyżki miodu
6 łyżek powideł śliwkowych
6 łyżeczek przyprawy piernikowej
2 łyżeczki cynamonu
szczypta imbiru
2 łyżki gorzkiego kakao
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kawy zbożowej (ew. kawy rozpuszczalnej)
250 ml mleka
2 rozmącone jajka

300g mąki pszennej

Najlepszy przepis na świąteczny piernik z powidłami śliwkowymi
Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni. Wykładamy formę keksową ok 25cm x 12cm papierem do pieczenia.
W sporym garnku na małym ogniu rozpuszczamy masło z cukrem. Po rozpuszczeniu dodajemy miód, potem powidła śliwkowe i przyprawy – cynamon, przyprawę piernikową i kakao. Wyłączamy ogrzewanie i po ok minucie dodajemy kolejno sodę, 2 łyżki kawy zbożowej, mleko i rozmącone jajka. Wszystko energicznie cały czas mieszamy (będzie się pienić). Na koniec dodajemy przesianą przez sito mąkę. Przekładamy do formy i pieczemy ok 45-50min w zależności od preferencji podpieczenia.
Po lekkim ostudzeniu piernika można przekroić piernik wzdłuż i nałożyć kilka łyżek powideł lub posmarować ciepły piernik powidłami, żeby z wierzchu był bardziej lśniący. Ja zostawiam saute, wtedy czuć najbardziej jego składniki. 

Jeśli będzie dla Was zbyt mało słodki, możecie posypać go cukrem pudrem.

Najlepszy przepis na świąteczny piernik z powidłami, perfumy Jo Malone
















You Might Also Like

2 komentarze

  1. A ja myślałam, że przedkładany powidłami.

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być przełożony powidłami dodatkowo, jeśli taki lubisz :)

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista