Wstydliwy temat - trądzik w wieku dorosłym - jakie zabiegi stosować i na co uważać?

17:00

Ostatnio "modnym" tematem jest trądzik osób dorosłych. Ie bez powodu stał się popularny. Przypadłość jaką jest trądzik niestety dopadł dużą grupę osób po 30 r.ż. i w związku z tym, że jest dosyć młodą dziedziną, nie ma wielu informacji a nawet sprawdzonych sposobów i kosmetyków na niego. 
Osoby żyjące w większych miastach, mające sporo stresu (a kto go nie ma), narażone na zanieczyszczone powietrze w tym smog są szczególnie narażone. 

Trądzik osób dojrzałych traktuje się całkiem inaczej niż trądzik młodzieńczy, trudniej go leczyć, bo musimy pamiętać o odpowiednim nawilżaniu cery, którą łatwo można przesuszyć i jest podatna na zmarszczki. 
Trądzik ludzi dorosłych jest dopiero co odkrywaną dziedziną, na tyle młodą, że nie wiadomo powszechnie jakie leki stosować, jakie połączenia zabiegów najlepiej się sprawdzają, dlatego warto wybrać się w tym temacie do specjalisty, który poleci nam odpowiednie leczenie. Bo trądzik jest chorobą. Co stosować, co może pomóc a co zaognia trądzik - o tym poniżej...

Rosa Med Clinic w Warszawie




Wiem jak uciążliwy jest trądzik i jak bardzo każdy chce się go pozbyć. Sama z nim walczę i w ramach tej walki wybrałam się do kliniki Rosa Med Clinic w Warszawie, w której to doktor Elżbieta Gozdecka dobrała mi odpowiedni zabieg. Na cerę trądzikową najlepiej stosować zabiegi w gabinecie:
- Złuszczanie (peeling lub mikrodermobrazję)
- Zabiegi nawilżające 
- Kwasy
- Dyfuzje tlenową
- Radiofrekwencję mikroigłową
- Przy bliznach - roller lub laser CO2

Pani Ela dobrała do mojego stanu Radiofrekwencję mikroigłową, którą miałam po raz pierwszy, wiec nie wiedziałam czego się mogę po niej spodziewać. Radiofrekwencje możemy stosować na wiele przypadłości, m.in na wiotką skórę, opadający owal twarzy , przy utracie napięcia i jędrności skóry, przy zmarszczkach, głębokich bliznach, opadających powiekach, zaczerwienieniach i naczynkach,  łojotoku, nadpotliwości, rozszerzonych porach czy dystrofii.Widać po tej liście, że to urządzenie ma wiele zastosowań.

Moja skóra zaraz po radiofrekwencji mikroigłowej

Słyszałam, że Radiofrekwencję wykonuje się po miejscowym znieczuleniu, dlatego bałam się, że zabieg może nieco boleć. Niepotrzebnie. 

W Rosa Med Clinic zostałam poczęstowana herbatą i ugoszczona jak wyjątkowy gość, po czym przeszliśmy do gabinetu. Pani Ela zobaczyła jaki mam stan cery, zapytała od kiedy zmiany na skórze się pojawiły i poleciła dla mnie Radiofrekwencje mikroigłową. Zabieg najlepiej jest powtórzyć w odstępach ok 2-3 miesięcznych, bo skóra regeneruje się z czasem i choć pierwsze efekty widoczne są natychmiast po zabiegu, to najlepszy stan skóry widziałam po ok 2-3 tygodniach. Wróćmy jednak do samego zabiegu...
Jakie są wskazania dla Radiofrekwencji mikroigłowej? 
  • wiotka skóra
  • opadający owal twarzy
  • utrata napięcia i jędrności skóry
  • zmarszczki
  • głębokie blizny
  • opadające powieki
  • zaczerwienienia i naczynka
  • trądzik
  • łojotok
  • nadpotliwość
  • rozszerzone pory
  • dystrofia 
Urządzenie do radiofrekwencji mikroigłowej  precyzyjnie i intensywnie nagrzewa naskórek i skórę właściwą, do głębokości na poziomie 0,5-3,5 mm. To pozwala na wywołanie kontrolowanych mikrouszkodzeń najwyżej położonych warstw skóry, a przez to stymulację fibroblastów i produkcję nowego kolagenu. Ze względu na ta temperaturę dla zwiększenia komfortu, skóra jest znieczulana przed zabiegiem specjalnym kremem. Po nałożeniu kremu znieczulającego czekamy ok 30-45 minut. Urządzenie posiada także zaawansowaną technologię bezbolesnego wprowadzania elektrod, co dodatkowo niweluje odczucia bólowe.
Sam zabieg radiofrekwencji mikroigłowej trwa ok 45-60 minut. Mikrouszkodzenia wierzchnich warstw naskórka sprawia, że skóra musi się odbudować dlatego już po 1 zabiegu skóra staje się odmłodzona, choć po 2-3 miesiącach najlepiej widać efekty po wytworzeniu nowego kolagenu w skórze. 
Tak jak każdy zabieg, tak i ten ma przeciwskazania -   Ciąża i okres karmienia piersią, stosowanie niektórych leków, choroby autoimmunologiczne, implanty elektroniczne lub metalowe, rozrusznik serca, nowotwór.

Gabinet Rosa Med Clinic w Warszawie - piękne wnętrza i przemiła obsługa!

Po zabiegu radiofrekwencji Pani Ela wykonała mi zabieg infuzji tlenowej. Na skórę nakładamy krem, serum lub inny preparat regenerujący, następnie nakładana jest specjalna maska na twarz. To przez nią jest możliwe podanie tlenu pod ciśnieniem, za pomocą którego dostarcza się składniki aktywne w głąb skóry.



Tydzień przed zabiegiem radiofrekwensji mikroigłowej miałam wykonywany peeling z retinolem, dlatego moja skóra już się nieco złuszczyła i była podatna na radiofrekwencje oraz infuzje tlenową. W dniu zabiegu po wizycie w Rosa Med Clinic, skóra była lekko zaczerwieniona, ale szybko wróciła do dobrego stanu. 


Co więcej, nie pamiętam kiedy moja skóra była AŻ TAK PIĘKNIE NAPIĘTA! Zobaczcie na zdjęcia, które celowo robiłam bez makijażu, bo po zabiegu tak bardzo podobała mi się moja cera, że po raz pierwszy od dawna nie stosowałam pudru ani podkładu.
Zdecydowanie zmniejszyły mi się także stany zapalne a trądzik zdecydowanie stał się mniej widoczny. 
Pozbycie się trądziku to jednak proces, który trwa i oprócz świetnych zabiegów należy zmienić kilka innych czynników a nawet sięgnąć po antybiotyk.


Pani Ela z Rosa Med Clinic powiedziała mi co jest niesamowicie ważne, przy dbaniu o cerę ze zmianami trądzikowymi.

"Podstawą jest dokładny demakijaż – dobra szczoteczka soniczna (jeśli nie ma zmian ropnych), makijaż zmywamy np. olejkiem, potem koniecznie tonizujemy i nagadamy odpowiedni krem" - podkreślała Pani Ela Gozdecka.
Równie ważna co pielęgnacja jest dieta (o czym często zapominamy). 
1. Dieta, najlepiej bez produktów z wysokim indeksem glikemicznym i bez produktów wysoko przetworzonych, najlepiej unikać słodyczy a zwłaszcza czekolady, alkoholu czy papierosów.
2. Dobrze jest pić dużo wody - około 3 litrów z cytryną lub szczyptą soli himalajskiej.


Ostropest plamisty dobry na oczyszczanie wątroby

3. Częstą przyczyną trądziku bywa również zanieczyszczona wątroba. Dobrym sposobem, by ją oczyścić jest przyjmowanie ostropestu plamistego (w postaci sproszkowanej dodając go do herbaty lub tabletek). Pierwsze efekty zauważymy po ok miesiącu, a na najlepsze wyniku musimy poczekać przynajmniej kwartał. Zanieczyszczona wątroba pozbywa się zanieczyszczeń także przez skórę.
4. Pij zioła oczyszczające np. bratek, pokrzywa, fiołek, nagietek, oczar wirgilijski, rumianek.
5. Równie ważna co zdrowa wątroba jest odpowiedni flora bakteryjna, dlatego warto zainwestować w symbiotyk. Równowaga w jelitach = ładna cera.
6. Twarz na której pojawiły się zmiany trądzikowe dobrze jest przemywać olejkiem z drzewa herbacianego lub olejkiem laurowym - odkażają cerę.
7. Oprócz wizyty w gabinecie i stosowaniu profesjonalnych zabiegów, pomiędzy nimi możemy stosować domowe toniki i kremy z kwasami  złuszczającymi.
8. W tygodniu możemy stosować maseczki domowe z drożdży lub soku z surowych ziemniaków z sokiem z cytryny.
9.Jeśli nie wiemy jaki tonik kupić, możemy przygotować go sami: rozwór wody przegotowanej i łyżki octu jabłkowego winnego.
10. Kolejny tip - Twarz możemy myć płynem do higieny intymnej np. Ziaja, bo zawiera kwas mlekowy działający antybakteryjnie.
11. Na pojedyncze krostki można zastosować miksturę - sok z czosnku + odrobina gałki muszkatołowej + odrobina wody, które to wacikiem lub patyczkiem nanosimy i zostawiamy na 20 min.
12. Rano i wieczorem stosujemy kosmetyki ze srebrem koloidalnym, lub krem propolisowy z zielarni.
13. Warto do maseczek dodawać glinki (zielona, czerwona, żółta błękitna)
14. Przy cerze ze zmarszczkami albo trądzikiem, dobrze jest używać masek lub kremów z retinolem,! (o tym będzie osobny wpis), te o mniejszym stężeniu ale też mniej skuteczne kupisz w drogerii a te o większym stężeniu, lepiej działające ale też niosące ryzyko powikłań przepisze Ci lekarz
15.  Jeśli gabinetowe i domowe sposoby zawiodły odwiedź lekarza dermatologa, który przepisze leczenie miejscowe lub leczenie antybiotykami.

Na zabieg radiofrekwencji mikroigłowej wybrałam się do Rosa Med Clinic na ul. Drawskiej 29A/91 w Warszawie.

Rosa Med Clinic i radiofrekwencja mikroigłowa - piękne wnętrza i dobre porady w kwestii trądziku dorosłych
To pierwszy taki artykuł o trądziku osób dorosłych, ale wiem, że wiele z Was ten problem dotyczy, dlatego będę Wam opisywać moją dalszą drogę w walce z nim. Z pewnością wybiorę się raz jeszcze na zabieg radiofrekwencji, bo widziałam, że przyniósł efekty. Opiszę Wam też jakie kosmetyki  - toniki, maseczki i kremy można stosować przy trądziku i które faktycznie się przy nim sprawdzają - nie wysuszają zbyt mocno naszej cery, wśród nich znajdą się produkty z coraz bardziej popularnym retinolem. Więcej treści antytrądzikowych już niebawem!

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Trądzik dotyczy też mojej 30-letniej córki. Obecnie bierze Izotec, czarno to trochę widzę

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny artykuł tez miewam trądzikowe stany:(
    Xoxo https://www.wolfiepoli.com/

    OdpowiedzUsuń

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista