Jak przygotować Baby Shower i przyjęcie urodzinowe - proste przepisy na słodki stół

00:17

W miniony weekend organizowałam Baby Shower i wyszedł lepiej, niż się spodziewałam. Było pięknie, "dziewczyńsko" (w końcu ma się pojawić mała kobietka) i pysznie. Bo na tego typu imprezch także o jedzenie chodzi. Moją odwieczną dewizą jest, że nikt nie może wyjść z mojej imprezy głodny ;)

Dzięki temu, że lubie tematycznie łączyć rzeczy całość wyglądała bardzo estetycznie. Tego typu ozdoby sprawdzą się nie tylko na Baby Shower, ale także pierwszych lub kolejnych urodzinach.

A przekąski i słodki stół, który przygotowałam będą stanowić wypadową na imprezy albo zwykłą wizytę znajomych. Bo czasem przy przelotnej wizycie sąsiadki na kawę fajnie jest zrobić dobre wrażenie prostymi deserami. A moje propozycje są proste i szybkie :) (jeśli interesują Was przekąski, to zjedźcie od razu do połowy wpisu).


Proste przepisy na słodki stółbaby shower, urodziny - muffinki, cakepops, pudding chia


Mam kilka sposobów na to, żeby przyjęcie się udało...
Po pierwsze zastaówcie się nad motywem przewodnim lub kolorem. U mnie na baby shower córki oczywistym był dla mnie kolor różowy, złoty i imię dziecka. Rekwizyty z imieniem dziecka sa bardzo praktyczne i przydadzą się w przyszłości na kolejne imprezy czy tak jak w naszym przypadku dosesji zdjęciowej. U mnie pierwsza litera imienia - L. była postawiona w kilku miejscach. Na allegro kupiłam literkę L ze światełkami na baterie, drugą drewnianą, trzecią w formie balonu, a czwarty napis pełnego imienia z klocków drewnianych w kolorach biel - róż - szary, czyli takich, jakie będą w pokoju. Wszystkie literki będa później wykorzystane w pokoju naszej L i stanowią ciekawy dodatek do wystroju wnętrz pokoiku dziecka :)
Do tego mam kupioną od dawna podpórkę na obrazy, która przetrwałą już wiele imprez - od wesel, balów i urodzin. W ciągu roku zaś moja Mama trzyma na niej tablicę korkową, do której przyczepia kartki z listą rzeczy do zrobienia. Na tym stojaki (widać go na zdjeciu powyżej) postawić ramkę  (polecam te z Ikei, bo mają najlepszy stosunek jakości do ceny),do której wydrukujemy kartkę z napisem i wstawiamy do ramki. Voila!


Przez lata zbierałam różne słoiczki, weki, patery i w takich chwilach bardzo się one przydają. Jeśli nie macie swojej kolekcji, popytajcie znajomych czy nie mają ładnych talerzy na wypożyczenie Wam na kilka dni. 
Ciekawym sposobem na udekorowanie nawet prostych, kupionych słodyczy jest zakup tanich topperów lub zrobienie ich samemu (ja nie miałam czasu robić, ale wystrarczą wykałaczki i wydrukowna grafika lub napis i.e. It's  a girl albo roczek L.). 
I najważniejsza ozdoba takiej imprezy w kwestii gastronomii - świeże owoce i zioła. Nic nie robi takiej roboty jak udekorowanie dań np świeżą pietruszką lub koperkiem, a deserów porzeczką, borówkami czy innymi sezonowymi owocami.
Ostatni aspekt dekororowania - typowe dekoracje imprezowe.
To oczywiście rzecz gustu. Na baby shower chciałam zrobić wersję nieco blink blink, w połączeniu z pudrowym różem. Nieodzowne były oczywiście balony, które najlepiej napompować helem. Ale gdzie znaleźć hel i ile to kosztuje? Pomysł podsunęła mi przyjaciółka, żeby kupic butlę z helem na allegro bo tak wychodzi najtaniej. Moja rada - te butle dadzą radę napompować 50% ilosci balonów, którą obiecują i najlepiej się sprawdzą foliowe (unoszą się do dziś), a te gumowe opadły po kilku godzinach, więc pompujemy je jak najpóźniej.

Proste przepisy na słodki stółbaby shower, urodziny - muffinki, cakepops, pudding chia

Słodki stół i przekąski
Dziś pokażę Wam moje sprawdzone sposoby na słodki stół. Sama jestem łasuchem i lubie na imprezach zjeść coś słodkiego. 
Zamiast zamawiać tort z motywem pupy niemowlaka czy wózka, postanowiłam zamwić tort w ulubionej cukierni (Lukullus) i wstawic do niego napis kupiony róniez na allegro - Oh Baby. 
Do tego wychodze z założenia, że jeśli można sobie ułatwić życie, to czemu miałabym tego nie robić Szukałam różowych słodyczy, które pasowałyby mi do koncepcji eventu. I tak kupiłam dobrej jakości rogaliki z różowym wypełnieniem, różowe bezy, cukierki pakowane w różowe opakowania z truskawkowym nadzieniem oraz marshmallow. To już daje nam kilka rzeczy ,które stawiamy na stole. Do tego miałam kupiony makowiec, którzy przekazali mi Rodzice z ulubionej cukierni w ich mieście (miałam zamiast tego robić tartę ze śliwkami, bo jest szybka do zrobienia. Mama zrobiła mi szarlotkę, w którą wbiłam toppery, zeby pasowała mi tematycznie. Sama zaś zrobiłam "tylko" 4 rzeczy - ciastka maślane, które można spokojnie zrobić 2 dni wcześniej (przepis znajdziecie tutaj), pudding z tapioki, do którego dodałam zmiksowane mrożone poziomki dla ładnego różowego koloru a na wierzch wyłożyłam wiśnie w syropie (napiszcie,  jeśli interesuje Was przepis, bo jak wszystko jest banalny :)).
Największe zainteresowanie wzbudziły jednak 2 rzeczy - muffinki z kremem różowym oraz cake popsy czyli kuleczki obtoczone w czekoladzie mlecznej z patyczkami.

Czemu te 2 desery są takie fajne? Bo bazują na tych samych podstawach. To nie żart :) Dlatego właśnie lubie ułatwiać sobie życie. 1 dzień lub nawet 2 dni przed imprezą warto upiec muffinki. 

Przepis na muffinki:

Składniki suche:
2 szklanki mąki do wypieków
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta sody
szczypta cukru wanilinowego lub kilka kropel ekstraktu waniliowego

Składniki mokre:
1 jajko
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mleka
0,5 szklanki cukru
kilka kropli ekstraktu śmietankowego

Przepis: 
Nastawiamy piekarnik na 180stopni. W 2 miskach mieszamy łyżką składniki mokre i suche. Po wymieszaniu mokre dodajemy do suchych (mogą zostać niewielkie grudki, dzięki temu babeczki będą mieć bąble). Nakładamy do papilotek łyżkę ciasta, potem do środka wnętrze jakie chcemy (ja dałam do części masło orzechowe, a drugą połowę zostawiłam bez niczego, bo te bez środka wykorzystałam do cake popsów) i nakładamy ciasto by przykryć nadzienie. Wstawiamy muffinki do piekarnika na ok 40 min aż wyrosną i pękną.

W międzyczasie możemy zrobić masę budyniowo-maślaną:
1 kostka masła
1 budyń waniliowy lub śmietankowy (nie ten XXL)
1,5 szkl. mleka
3 łyżki cukru
 
Masło wyjmujemy z lodówki, żeby było miękkie. Gotujemy budyń z mniejszą niż zazwyczaj ilością mleka (1,5szkl a nie 2 jak w przepisie), na wierzch po ugotowaniu przykrywamy folią spozywczą, aby nie powstał na nim kozuch i chłodzimy. 
Miksujemy miękkie masło, dodając pop łyżce zimny budyń. Ja do masy dla koloru dodałam różowy barwnik spożywczy. Masę nakładam za pomocą rękawa cukierniczego i tylki w stylu róży na zimne muffinki i wstawiam do lodówki.


Proste przepisy na słodki stółbaby shower, urodziny - muffinki, cakepops, pudding chia


Przepis na cake popsy 

Jest on równie prosty, co ten na muffinki. Cake popsy mogą mieć różną bazę - z ciast biszkoptowych, jogurtowych lub na babeczki, jednak dla mnie ten na muffiny jest najprostszy. 

Składniki na ok 25 sztuk:

6 muffinek wystudzonych

ok 150g (3 łyżki) schłodzonego serka mascarpone

skórka starta z 1 wyparzonej cytryny

sok z 1/2 cytryny

1 łyżeczki skórki pomarańczowej


Przepis na cakepops
Przepis na cake popsy - słodki stół i szybkie desery


Polewa:

2 czekolady po 100g (ja użyłam białej)

2 łyżeczki oleju kokosowego


Muffinki rozdrabniamy blenderem na drobny pył by nie było grudek. Dodajemy pozostałe skłądniki i mieszamy ręką. Dzielimy ciasto na ok 25 cześci i formujemy z nich dłońmi kulki. Wkładamy na ok 15min do zamrażarki. 

W tym czasie robimy polewę:

W kąpieli wodnej (do garnka wlewamy niewielką ilość wody i na garnku stawiamy naczynie, do którego wkładamy czekoladę i mieszamy) dodajemy 2 łyżeczki oleju kokosowego i mieszamy aż czekolada się rozpuści. Zdejmujemy miskę z garnka i czekamy aż czekolada ostygnie. 

Wyjmujemy z zamrażarki nasze kuleczki i zbijamy w środek patyczek (ja polecam kupić takie na allegro) i polewamy łyżką nad miską kulki rozpuszczoną czekoladą, następnie ozdabiamy dowolną posypką (można je kupić na allegro lub w sklepie do tortów). Odstawiamy na papier do pieczenia i wkładamy do lodówki. Wstawienie wcześniej kulek na chwilę do zamrażarki sprawia, że czekolada szybko zastyga i dzięki temu przyklejają się posypki, którymi ozdabiamy cake popsy.

Przepis na cake popsy - słodki stół i szybkie desery na urodziny 


Pamiętajcie, że cake popsy mają smak tego, z czego je robiliście i co dodawaliście. Ja ddodałam ostatnio skórkę cytrynową i pomarańczową ale równie dobrze możecie dodać kawałki gorzkiej czekolady, masła orzechowego lub samych orzechów, wiórki kokosowe lub co Wam przyjdzie do głowy).

Mam nadzieje, że te przepisy na słodki stół pomogą Wam przygotować niejedno domowe przyjęcie.

 





You Might Also Like

2 komentarze

Wpisy na blogu są jak uśmiech - nigdy ich za wiele ;) Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.
Jest mi miło, że odwiedzasz Pracownie, mam nadzieje, że się tu zadomowisz... :)
Pozdrawiam ciepło,
E.

Popular Posts

Obserwuj mnie na Fashiolista